I mitt forrige innlegg, drøftet jeg fordelene ved å bygge en sterk merkevare og bruk av minnepinner med logo som kostnadseffektive metoder for å bygge bevissthet rundt din merkevare.
Som du vet; nøkkelen til å skape sterk merkebevissthet er å gjentatte ganger eksponere merkevaren til din målgruppe.Som du allerede vet, er Coca Cola, Nike, og McDonald allerede gigantene blant merkevarer. Likevel fortsetter de å helle millioner av kroner på reklame, event sponsing og salgsfremmende tiltsk. Hvorfor? Det er fordi de ser betydningen av å opprettholde merkevarens identitet i markedet og de immaterielle fordelene en sterk merkevare bringer.
Heldigvis trenger du ikke å bruke millioner av kroner som disse gigantene for å øke eksponeringen for din merkevare. Takket være internett og en rekke andre moderne gerilja markedsføringsmetoder har du mange kostnadslave, men effektive markedsføringsmetoder for å maksimere din merkevareeksponering.
Oppdag disse 5 kraftige moderne markedsføringsmetoder for å bygge merkebevissthet:
#1: Søkeannonser øker merkebevisstheten
I følge en delt studie utført av Google og Levis, ble de betalte søkeannonsene funnet å øke forbrukernes bevissthet om Levis merkevare med 23%, selv om annonsene ikke alltid var besøkt.
Å gjennomføre søk på søkemotorer som Google og Bing har blitt en stadig mer populær metode for forbrukerne å handle og søke etter informasjon. Slik driver ikke søkeannonser kun til å generere salg, men også å bidra til å bygge merkekjennskap for dine produkter og tjenester.
Fordelen med å bruke søkeannonser er at du har full kontroll over ditt budsjett og dine annonsemeldinger. Dessuten kan du umiddelbart spore svarene på annonser med analytiske verktøy som Google Analytics.
#2: Maksimer merkevarekjennskap og øke salget med gratis verktøy i sosiale medier
Av alle verktøyene som er tilgjengelige, er det sosiale medier har størst potensial for å hjelpe deg å markedsføre din bedrift og øke merkevarens eksponering. Best av alt er at de fleste av disse kraftige sosiale medier verktøy er gratis å bruke, og gir deg samme mulighet som gigantene for å fremme merkevaren din.Det er en god del folk å reklamere for. Selvfølgelig vil du ikke kunne nå dem alle, men du kan se muligheten sosiale medier gir deg.
I følge "Social Media Marketing Industry Report" fra 2011, sammensatt av Michael Stelzner av Social Media Examiner, så fikk små og mellomstore bedrifter som bruker sosiale medier i sin markedsføringen realisert betydelige gevinster i merkevareeksponering, trafikk og salg.
Videre bemerket de fleste markedsførere at økt merkekjennskap er den viktigste fordelen av å bruke sosiale medier!
Om du er ny på sosiale medier, vil jeg anbefale deg å starte med å opprette en facebook side for din bedrift og sette opp din profil på Twitter. Når du har opprette din Twitter-profil og Facebookside, er nøkkelen å lytte til samtaler rundt temaer som er relatert til din bransje og produkter eller tjenester, bli engasjert med dine kunder og prospekter, og kontinuerlig gi dem nyttig og fordelaktig informasjon som løser deres problemer og adresserer deres behov.
#3:Lokk folk i til nettstedet ditt med en innholdsrik blogg
#4: Hvordan en overbevisende pressemelding raskt kan øke din varemerkeprofil
Hvis du vil synliggjøre merkevaren din raskt, så skriv en overbevisende pressemelding som er nyhetsverdig.#5: Bruk online videoer for å oppnå dine stjernekrefter
Iverksett tiltak nå for å fremme din merkevare!
Selv om det er mange andre lavprisselskaper og gratismetoder for å markedsføre din bedrift og øke merkekjennskap, er disse overstående fem metodene de mektigste.Del dine oppbyggende merkevaretips
Hvis du har brukt noen av de ovennevnte salgsfremmende metoder for å øke eksponeringen for merkevaren din, kan du dele dine erfaringer og resultater nedenfor!
Relaterte artikler
Hi Sucheta, Thank you for your message! Differentiating your company in a homogenous market poses an exciting challenge with the potential for great rewards if you can be more successful than your competitors in doing so. A key three-step formula that we recommend here at Flashbay is as follows: 1) Create a strong and distinctive logo for your brand. The logo should be simple, memorable and unique in its appearance, to really impact your clients. 2) Understand your comparative advantage - define and articulate what your company does differently and better than your competitors. 3) Create visibility of your brand and your key competitive differentiators. There are various promotional techniques you can use to spread the word of your company and its comparative advantage, including social media campaigns, advertising, blogging etc. One of the most effective and elegant tools is to distribute promotional products to your clients, such as Flash Drives, Power Banks, Speakers etc. featuring your distinctive logo and perhaps a slogan with a key message to summarise your brand's comparative advantage. This is a great low-cost way of really increasing your brand visibility and differentiating yourself from competitors. From here, if you offer a quality product, and you are able to deliver on your promises, you will undoubtedly succeed in retaining existing clients and attracting new customers, too, enhancing the value of your company. I hope this helps, please let me know if you have any other questions. Chris at Flashbay
Hi.. I work for an epublishing company. In this domain, all the competitors possess the same features. How should i be a differentiator as a company to retain my existimg clients as well as to attract new clients?
Hi Jamal, What would you do raise awareness and even increase sales for new and existing products in the pharma market as a supplier, with your main clients being pharmacies? Without changing price?
Thanks for sharing with me, The information are very useful and can support me. I will look into all of these factors and strategies.
Hi Jamal, Here's a formula that I follow to create a strong and recognizeable brand. (1) Create a strong logo for your company and your product. Your logo should be simple, easy for people to remember, and distinctive. (2) Define your value proposition - Value proposition is about what's special and unique about your company and your products? What can you do better than others can't? (3) Create visibility and awareness of your brand by various promotional methods - blogging, twitter, facebook, youtube videos, give out promotional products such as flash drives & T-shirts with your logo imprinted on them, guest blogging, public speaking, etc. All of these are low cost ways of creating brand visibility. Now, if you are also able to deliver on your brand promise by offering a great product and providingng superior customer service, your brand value will surely increase over time. Hope this helps.
Thanks so much for the useful information, I apologize for late to reply as I was in holiday around Malaysia. I am satisfied with what you have mentioned, but if we use social media to build our brand with low cost, customer may look into the material and contents of our product. do you have any idea about other factors or strategies that can help to build brand value without costing the company a lot of money Thank you
Hi Jamal, Thanks for visiting our blog. If you want to build brand value with minimal costs, I recommend a combination of blogging and social media. Start a blog to share ideas and thoughts and offer tips and useful information. Then use social media channels like twitter and facebook to promote your blog content. You can also try to find blogs and forums related to your industry and participate in the discussions. The key is to establish yourself and your brand as the expert in your industry.
Thanks for the useful information. could you please tell me what are the strategies to build brand value with low cost