Ifølge flere undersøkelser gjort den siste tiden, så har ressisjonen gått hardt inn på små bedrifter.
Inntektene har minsket, hvilket har tvunget mange bedrifter, som bilforhandlere, detaljhandelen og restauranter til å legge ned driften.
Bedrifter som fortsatt prøver å holde det gående finner kreative og kostnadseffektive ideer for å promotere sin bedrift, noe som er helt essensielt for dem for å overleve.
Promoterende gaver. Logomerkede promoteringsgaver har vært et populært verktøy for mange bedrifter i lang tid. Noen av dere har sannsynligvis mottatt en eller flere av disse tidligere, f.eks: kjøleskapsmagneter, capser, kopper, frisbeer, vannflasker, t-shorter, penner...
Noen av disse kan være tacky og ganske ubrukelige, hvorpå mange av dem ender i søppelbøtten etter at kundene har tatt dem med hjem.
Hvorfor logomerkede minnepenner har blitt populære promoteringsverktøy
De siste årene, har mange bedrifter begynt med logomerkede minnepinner og USB-kort (hvilket ligner på et kredittkort) som et kostnadseffektivt og innovativ måte å promotere og spre kjennskap til sin merkevare, samt gjøre intrykk på sine kunder. Og disse logomerkede logomerkede minnepinnene er en stor hit hos kundene!
Men hvorfor elsker kundene disse? Vel, de ser kule ut og har god verdi! Siden minnepinner er blitt et sterkt utbredt verktøy, har bruken av dem vokst signifikant.
Dette er kompakte gadgets som enkelt får plass på et nøkkelknippe eller i lommeboken. Den kan bli brukt til å lagre musikk, bilder eller andre digitale filer. De kommer i flere stiler, typer, farger, og med forskjellig lagringskapasitet. Lagringskapasiteten varierer vanligvis fra 2GB og opp til 64GB.
Hver gang en kunde bruker den, vil din bedrifts logo tydelig syneliggjøres til deres venner, familie, eller hvem som helst andre som er rundt dem når de laster ned musikk, overfører filer eller lagrer filer. Og siden disse produktene vanligvis varer opp til 10 år, så får din bedrift gratis annonsering i lang tid.
Tips for små bedrifter
Logomerkede minnepenner har bevist positiv effekt som promoteringsverktøy for store bedrifter og konserner. Og siden prisen er lav, burde små bedrifter vurdere å bruke dem i sin promotering.
Du kan dele dem ut som en gave til dine kunder, reklamere til potensielle kunder, eller som insentiv til å oppmuntre kunder til å utfylle spørreskjemaer.
Under er det listet noen tips for små bedrifter og foretak om hvordan de kan utføre en suksessfull promoterende kampanje ved hjelp av minnepinner:
Del din historie
Har du brukt promoterende minnepinner for å promotere din bedrift i det siste? Har du andre kostnadseffektive ideer som kan hjelpe små bedrifter med deres markedsføring og tiltrekke seg nye kunder? I så fall, del gjerne dine historier/ideer under!