Studier etter studier har vist at mennesker tar kjøpebeslutninger mest basert på følelser enn årsaker.
For firmaer som kan positivt røre kunders følelser (lykke, glede, begeistring, håp osv.) er belønnet med en fantastisk kundelojalitet.
Videre har disse kundene blitt deres mest lidenskapelige ambassadører og evangelister.
Listen over vellykkede selskaper som man øyeblikkelig kommer på hvilket rører ved kundenes følelser inkluderer Apple, Zappos, Johnson og Johnson, Ritz Carlton, og Disney.
Disse selskapene lykkes fordi de tilbyr bemerkelsesverdig produkter og tjenester som gleder og overrasker kundene.
Ting du kan gjøre for røre ved kundenes følelser
Uansett hva slags bedrift du er i, kan du faktisk gjøre mye for å tilføre positive følelser inn i dine kunder. Først må du fokusere på de tingene du gjør som påvirker kundene dine. Dette kan omfatte produkter, din tjeneste, din returrett, dekorasjoner og renslighet i butikken din, etc.
Spør deg selv om det er ting du kan gjøre (med minimal kostnad og tidsengasjement) for å styrke kundeopplevelsen. Noen ganger kan selv små ting du gjør, utgjøre noens dag!
Nå, hvis du ønsker en sikker måte å vekke positive følelser hos dine kunder på, kan du vurdere å gi gaver til dine kunder!
Gaveideer for dine klienter
Gaver som dine kunder vil nyte kan inkludere gavekurver, vin, kinobilletter, gavekort til lokale spa og restauranter.
En annen stor gave idé er minnepinner!
Hvorfor minnepinner utgjør en flott gave
I dagens digitale tidsalder, er minnepinner populære blant forbrukerne fordi de er nyttige for lagring og deling av bilder, videoer og andre digitale filer.
Minnepinner kommer i mange forskjellige stiler og lagringskapasiteter. I tillegg kan du tilpasse minnepinnen ved printing eller gravering av din logo og din virksomhets kontaktinformasjon.
Siden minnepinner har lang levetid (de varer i 10 år eller mer), får din merkevare gjentatt eksponering i lang tid framover.
Så ved å gi minnepinner med logo til dine klienter, er det ikke bare bra for å generere godvilje, men også flott for logoeksponering.
Del din erfaring
Har din virksomhet gjort noe spesielt for å glede dine kunder i det siste? Del ved å kommentere under!