Blogg Bygg fantastisk kundelojalitet ved å gi gaver til kunder

Gift ideas for clients

Studier etter studier har vist at mennesker tar kjøpebeslutninger mest basert på følelser enn årsaker.

For firmaer som kan positivt røre kunders følelser (lykke, glede, begeistring, håp osv.) er belønnet med en fantastisk kundelojalitet.

Videre har disse kundene blitt deres mest lidenskapelige ambassadører og evangelister.

Listen over vellykkede selskaper som man øyeblikkelig kommer på hvilket rører ved  kundenes følelser inkluderer Apple, Zappos, Johnson og Johnson, Ritz Carlton, og Disney.

Disse selskapene lykkes fordi de tilbyr bemerkelsesverdig produkter og tjenester som gleder og overrasker kundene.

Ting du kan gjøre for røre ved kundenes følelser
Uansett hva slags bedrift du er i, kan du faktisk gjøre mye for å tilføre positive følelser inn i dine kunder. Først må du fokusere på de tingene du gjør som påvirker kundene dine. Dette kan omfatte produkter, din tjeneste, din returrett, dekorasjoner og renslighet i butikken din, etc.

Spør deg selv om det er ting du kan gjøre (med minimal kostnad og tidsengasjement) for å styrke kundeopplevelsen. Noen ganger kan selv små ting du gjør, utgjøre noens dag!

Nå, hvis du ønsker en sikker måte å vekke positive følelser hos dine kunder på, kan du vurdere å gi gaver til dine kunder!

Hvorfor er å  gi gaver til kunder den beste måten å utløse positive følelser på
Som mennesker,  elsker vi alle å motta gaver, uansett hva anledninger er. Gaver må føle oss spesiell og har evnen til å tilføre vårt sinn med positive følelser. Tenk på den tiden da du først åpnet en bursdag gave eller en julegave. Husker du den spenningen du følte når du rev i stykker gavepapiret? Og en overraskende gave vil glede oss enda mer!


I tillegg til å glede dine kunder, vil den godviljen som genereres fra dine gjennomtenkte gaver gjøre mer for bedriften enn noen reklame eller markedsføring. Din bedrift vil nyte gjentatte kjøp, økt lojalitet, og flere positive henvisninger.

Derfor bør det å gi gaver til dine kunder og prospekter være en viktig del av dine markedsføringstiltak.

Ting å vurdere når du velger gaver til dine kunder
Når du velger gaver til kundene dine, bør du vurdere følgende:

  • Velg gaver som du vet at kundene vil bruke og nyte. T-skjorter, penner og krus dekorert med logoen din er simpelt og gjør ingenting for å fremkalle positive følelser.
  • Kvalitet betyr noe.
  • Inkluder et håndskrevet notat for å fortelle kundene hvor mye du verdsetter dem for  å gjøre forretninger med deg.

Gaveideer for dine klienter
Gaver som dine kunder vil nyte kan inkludere gavekurver, vin, kinobilletter, gavekort til lokale spa og restauranter.

En annen stor gave idé er minnepinner!

Hvorfor minnepinner utgjør en flott gave

branded USB flash drives for client gifts

I dagens digitale tidsalder, er minnepinner populære blant forbrukerne fordi de er nyttige for lagring og deling av bilder, videoer og andre digitale filer.

Minnepinner kommer i mange forskjellige stiler og lagringskapasiteter. I tillegg kan du tilpasse minnepinnen ved printing eller gravering av din logo og din virksomhets kontaktinformasjon.

Siden minnepinner har lang levetid (de varer i 10 år eller mer), får din merkevare gjentatt eksponering i lang tid framover.

Så ved å gi minnepinner med logo til dine klienter, er det ikke bare bra for å generere godvilje, men også flott for logoeksponering.

Del din erfaring
Har din virksomhet gjort noe spesielt for å glede dine kunder i det siste? Del ved å kommentere under!


flashbay Forfatter: Peter Nguyen
1 Kommentarer | Legg igjen din kommentar 
Sean L | 05 Jun, 2011
Thanks for reminding me the importance of giving gifts. This reminds me of the "law of reciprocity" concept I learned in my psychology class. If you do something nice to others, they will tend to reciprocate.
*
* Vil ikke bli vist
(hvis aktuelt)
Kommentarer fra forfatteren vil bli sendt til din email.
Ved innsendelse av dette skjemaet vil dine personopplysninger bli behandlet i samsvar med våre personvernsregler.