Blogg 8 merkevarestrategier for å hjelpe din småbedrift å vokse

Merkevarebygging er ikke bare for store bedrifter. Det spiller også en viktig rolle i å hjelpe små bedrifter til å vokse og skalere. Merket ditt er mer enn bare en logo - det er verdiene og hva merket representerer. I dette innlegget hjelper vi deg med å utforske åtte strategier for merkevarebygging som kan hjelpe din småbedrift å vokse.

1) Etablere en posisjon i markedet ditt

Det er viktig å forstå hva merkevaren din står for. Ved å ha en klar plan for hvordan du vil bli kjent på markedet, kan din småbedrift begynne å bygge autoritet og anerkjennelse i dette området. Dette vil også bidra til å forme måten du markedsfører virksomheten din og hvordan du snakker med kundene dine.

2) Definer målgruppen din 

Det høres kanskje enkelt ut, men ikke alle er din ideelle kunde. Det er viktig å forstå hvem målkunden din er. Noen spørsmål du kan stille er:
  • Hvor gamle er de?
  • Hva er deres interesser?
  • Hvordan vil de bruke mitt produkt eller service?
Når du forstår hvem du markedsfører til kan du skreddersy din merkevarebygging og markedsføringsmeldinger for å nå og engasjere de  menneskene som mest sannsynlig vil kjøpe fra deg.

3) Lag retningslinjer for merkevarebygging

Å lage merkevare retningslinjer vil hjelpe din småbedrift å oppnå samme kvalitet og uttrykk over alle dine markedsføringsaktiviteter. Det er viktig å ha dette på plass, så ditt merke kan bli gjenkjent konsekvent ved hjelp av dets design, farger og stil.



4) Fremhev ditt unike salgsargument

Med så mye konkurranse i markedet, hva er det som gjør at din småbedrift skiller seg ut? Det er viktig å fremheve hva som gjør din bedrift unik for å skille seg ut fra konkurransen. Dette kan inkludere faktorer som: - pris - produktvalg - rik historie eller arv. Ved å dele dine unike kvaliteter vil du finne at du vil tiltrekke deg flere lojale kunder til din bedrift som deler de samme verdiene.



5) Fremhev kundene dine

Ny forskning fra Nielsen Consumer Trust Index viste at 92% av forbrukerne stoler på brukergenerert innhold mer enn de stoler på tradisjonell reklame. Fremhev dine kundeanmeldelser på nettstedet ditt, sosiale medier og offline markedsføringsmateriell er en fin måte å bygge tillit og generere godt innhold for ditt merke. Dette bidrar til å fungere som sosialt bevis, og oppfordrer andre til å finne ut mer om produktet eller tjenesten din.

6) Del din merkevarehistorie

Det er vanskelig for kundene å forholde seg til bare en logo. Derfor vil du dele din merkevarehistorie. Det å dele en historie om virksomheten din er en fin måte å skape en følelsesmessig respons fra kundene dine på. Det er dette emosjonelle svaret som bidrar til å bygge tillit som til slutt fører til salg. Når du deler historien din, vil du fremheve dine kunder, ansatte og bedriftshistorie.



7) Del kunnskapen din gjennom en blogg

Å lage en blogg hjelper småbedrifter til å tilby verdifull informasjon til målgruppen. Dette bidrar til å etablere merkevaren som en autoritet i markedet. Jo mer innhold du lager, desto mer verdi gir du kundene dine. Til gjengjeld vil kundene dine være villige til å gi en e-postadresse eller kontaktinformasjon som bidrar til å gjøre dem til prospekter.

8) Gi bort merkede produkter

Promoteringsartikler hjelper småbedrifter til å øke sin merkevarekjennelse. De er både verdifulle for nye og eksisterende kunder så lenge du har valgt riktig produkt. Nøkkelen er å sørge for at du valgte et salgsfremmende produkt som er praktisk for kundene dine, for eksempel minnepinner, hodetelefonermobildeksler  eller til og med en Bluetooth® høyttaler.



Hvis du ønsker å kjøpe noen av våre produkter til salgsfremmende behov, vennligst fyll ut vårt tilbudsskjema og en dedikert salgskonsulent vil ta kontakt innen kort tid! 

flashbay Forfatter: Sarah Chambers
Vær den første til å kommentere:
*
* Vil ikke bli vist
(hvis aktuelt)
Kommentarer fra forfatteren vil bli sendt til din email.
Ved innsendelse av dette skjemaet vil dine personopplysninger bli behandlet i samsvar med våre personvernsregler.