Blogg
Business-to-Business markedsføring ideer
Det er visse business-to-business markedsføring ideer som kan hjelpe deg å øke din kundebase og inntekter raskt uten å sprenge budsjettet. Her er noen av våre favoritt business-to-business markedsførings ideer.
• Plan: Du må ha en klar strategi på plass før du begynner en markedsføring aktivitet. Tidsramme og budsjett grense må settes for hver aktivitet.
• innhold, innhold, innhold: Bedriftskunder er ofte ute etter detaljert og spesifikk informasjon, så fokuser på innholdet i markedsførings materialet, slik at ditt budskap kommer tydelig frem.
• Blogging: En blogg er den perfekte plattformen for å tilby litt mer til dine eksisterende og potensielle kunder, akkurat som vi gjør her.
• Linkedin: Mange selskaper tiltrekker seg kunder gjennom sin Linkedin side, dette beviser at Linkedin er relevant utover HR-avdelingen.
• SEO: Flertallet av folk klikker på "organiske" resultater på Google, hver gang en besøkende klikker er det ingen kostnader involvert. Hvis du investerer klokt i søkemotoroptimalisering (SEO) kan organisk søketrafikk blidin viktigste kilde og din mest lønnsomme også.
• Guide kunder gjennom kjøpe syklusen: Mange potensielle kunder er ikke klare til å umiddelbart gjøre et kjøp, og trenger derfor å bli guidet gjennom kjøp syklusen. Husk å holde jevnlig kontakt med potensielle kunder, det er mye mer sannsynlighet å konvertere disse enn første gangs besøkende.
• Analyse, måle og studere: Analyse bør være et sentralt verktøy for alle business-to-business bedrifter. All markedsføring aktivitet må spores, måles, studeres,testes og analysers slik at ytelsen stadig kan forbedres gjennom en bedre forståelse for målgruppen.
• Kampanje varer: Det er mer sannsynlig at potensielle velger din virksomhet etter å ha mottatt et kampanjeprodukt . Vi foreslår at du bruker vår Light (lys) minnepinne, den vil være et fantastisk salgsfremmende produkt som mottakere vil beholde over lang tid.
Husk, dette er ikke en definitiv business-to-business markedsføring strategi, men de over nevnte rådene vil bidra til å lede deg på rett vei.
For å nå ut til potensielle og eksisterende kunder med logo merkede minnepinner kan du fylle ut vårt kontakt skjema, slik at en av våre dedikerte Account Managers kan ta kontakt med deg for å diskutere dine individuelle behov.
Forfatter: Aires Loutsaris